Dersin Adı | Tasarım Stüdyosu II |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
IAED 202 | Bahar | 2 | 6 | 5 | 9 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin Düzeyi | Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | İçsel ve çevresel faktörlerle beraber, estetik, görsel, kültürel, yapısal ve fonksiyonel detayların da gelişimini ve düzenlenmesini göz önünde bulundurarak, basit yapısal nesnelerin tasarımını inceler. Özellikle küçük ölçekli mekânsal ve çevresel düzenlemelerin tasarımına odaklanılır. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders, seminer, stüdyo çalışmaları, anlatım, sunum ve tartışmalarla eleştirel düşünce, tasarım kıstasları, temel kavramlar konusunda farkındalık, işlev, malzeme ve tasarım yöntemleriyle ilgili çeşitli ölçekli 3 boyutlu projeler konusunda gelişimi amaçlar. Seminer, anlatım ve stüdyo çalışmaları 3 boyutlu tasarımın temellerini renk, form ve şekil gibi temel etmenlerle tasarım sürecine taşır. Bu dersin 2. dönemi, ileri düzeyde seminer, stüdyo çalışmaları, anlatım, sunum ve tartışmalarla eleştirel düşünce, tasarım kriterleri, temel kavramlar konusunda farkındalık, işlev, malzeme ve tasarım yöntemleriyle ilgili çeşitli ölçekli 3 boyutlu projeler konusunda gelişimi amaçlar. Seminer, anlatım ve stüdyo çalışmaları 3 boyutlu tasarımın temellerini renk, form ve şekil gibi temel etmenlerle tasarım sürecine taşır. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | X |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | 1.1 KONSEPT VE KİMLİK AŞAMASI: * IAED 202’ye giriş * Proje Anlatımı * * Seminar: “LOHAS”a Giriş (Jörn Fröhlich) 1.2 Teknik Gezi | * Ödev: İlk araştırmalar |
2 | 2.1. Seminer: Biyofilya, Sanat ve Tarihöncesi Anlamda İçmimariye Bakış (Deniz Hasırcı) 2.2. Hacimsel Analiz | 2.1. İlk öneriler 2.2. İlk öneriler |
3 | 3.1. *Konsept, fikir panosu, senaryo 3.2. *1. Ara jüri: Konsept, Fikir panosu, senaryo | 3.1. * Konsept, Fikir panosu, senaryo 3.2. * Konsept, Fikir panosu, senaryo |
4 | 4.1. ANA BİNA AŞAMASI 4.2. Mekansal Gelişim | 4.1. * 2. Ara jüri hazırlığı: Mekansal gelişim. 4.2. * 2. Ara jüri hazırlığı: Mekansal gelişim. |
5 | 5.1. * Bireysel Kritikler * Mekansal gelişim 5.2. Bireysel kritikler * Mekansal gelişim | 5.1. 2. Ara jüri hazırlığı: Mekansal gelişim. 5.2. 2. Ara jüri hazırlığı: Mekansal gelişim. |
6 | 6.1. * Bireysel Kritikler * Mekansal gelişim 6.2. * 2. Ara jüri: Mekansal gelişim: Tüm binanın planı, 3 boyutlu tasarımı, diyagram, plan ve kesitlerin taslağı | 6.1. *2. Ara jüri: Mekansal gelişim: Tüm binanın planı, 3 boyutlu tasarımı, diyagram, plan ve kesitlerin taslağı 6.2. Gerekenler: * Tüm binanın planı * Binanın tasarımı * Diyagram * 3 Boyutlu tasarımı * Plan ve kesitlerin taslağı |
7 | 7.1. BİRİM TASARIM AŞAMASI: * Sunum (İç Mekanda Tekstil): Prof. Elvan Özkavruk Adanır, Moda Ve Tekstil Tasarımı * Teknik çizim ve maket: Planlar, kesitler, görünüşler, maket 7.2. * Teknik çizim ve maket: Planlar, kesitler, görünüşler, maket | 7.1. *Ödev: Proje Revizyonu * Teknik çizim ve maket: Planlar, kesitler, görünüşler, maket 7.2. * 3. Ara jüri hazırlığı: Teknik çizim ve maket |
8 | 8.1. * Bireysel Kritikler * Teknik çizim ve maket 8.2. * Bireysel Kritikler * Teknik çizim ve maket | 8.1. * 3. Ara jüri hazırlığı: Teknik çizim ve maket 8.2. * 3. Ara jüri hazırlığı: Teknik çizim ve maket |
9 | 9.1. *Bireysel Kritikler * Teknik çizim ve maket 9.2. *3. Ara jüri: Teknik çizim ve maket: Planlar, kesitler, görünüşler, maket | 9.1. * 3. Ara jüri hazırlığı: Teknik çizim ve maket 9.2. Gerekenler: * Planlar * Kesitler * Görünüşler * Maket |
10 | 10.1. DETAYLANDIRMA AŞAMASI: *Sunum: Detay ( Zeynep Edes, Haluk Tatari) * Detay çizimleri ve 3 boyutlu ifadesi) * Final Jüri için gerekliliklerinin açıklanması *Mutfak tasarımı *10.2. * Bireysel Kritikler ( 1/50 Plan, 2 Kesit, 4 görünüş, Malzeme, Renk ve doku) * Detay çizimleri ve 3 boyutlu ifadesi: Malzeme, Mobilya, Aydınlatma | 10.1. * Projeden 3 detay seçimi ve çizimi * Proje Revizyonu * Detay çizimleri ve 3 boyutlu ifadesi: Malzeme, Mobilya, Aydınlatma 10.2. * 4. Ara jüri hazırlığı: Detay çizimleri ve 3 boyutlu ifadesi |
11 | 11.1. * Bireysel Kritikler * Detay çizimleri ve 3 boyutlu ifadesi 11.2.*1st of May Labor Day 1 Mayıs Emek ve Dayanışma Günü: Ders telafi edilecektir | 11.2. * 4. Ara jüri hazırlığı: Detay çizimleri ve 3 boyutlu ifadesi |
12 | 12.1. * Bireysel Kritikler * Detay çizimleri ve 3 boyutlu ifadesi-12.2.* 4. Ara jüri: Detay çizimleri ve 3 boyutlu ifadesi: Malzeme, Mobilya, Aydınlatma | 12.1. * 4. Ara jüri hazırlığı: Detay çizimleri ve 3 boyutlu ifadesi 12.2. Gerekenler: *Malzeme * Mobilya *Aydınlatma |
13 | 13.1. FİNAL AŞAMASI: * Bireysel Kritikler 13.2. * Bireysel Kritikler | 13.1. Proje Revizyonu 13.2. Proje revizyonu |
14 | 14.1. 19 Mayıs, Atatürk'ü Anma, Gençlik ve Spor Bayramı 14.2. * Bireysel Kritikler * Sunum: Malzeme, bütçe hazırlama (Silvia Rolla) | 14.1. * Ödev: (Maket için logo tasarımı ve portfolio tasarımı) * Ödev: Malzeme tablosu ve bütçe 14.2. Malzeme Dosyası ve Bütçelendirme |
15 | 15.1. *Final jürisine hazırlık *Dönemin gözden geçirilmesi 15.2. *Final jürisine hazırlık *Dönemin gözden geçirilmesi | 15. Final Jüri teslim hazırlıkları |
16 | Final Jürisi (Tarihi açıklanacaktır) | Final Jüri çizimleri |
Ders Kitabı |
|
Önerilen Okumalar/Materyaller | Abitare, AD, Architectural digest, Architectural Lighting, Architectural Record, Architecture d'Aujourd'hui, Arredamento Mimarlık, Best of Best İçmimarlık (BOB), Detail: Zeitschrift für Architektur & Baudetail & Einrichtung XXI, Display & Design Ideas, Domus: Architecture/design/art/communication, Interior Design, Interiors, Intra-Interiors for Designers and Architects, Natura, Newdesign Tasarım: Mimarlık İçmimarlık ve Peyzaj Mimarlığı Dergisi/Review of Architecture, Design, Landscape, The Architectural Review, Yapı: Mimarlık, Kültür ve Sanat Dergisi
|
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | |
Proje | 1 | 100 |
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | |
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 100 | |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | ||
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 8 | 128 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 32 | 1 | 32 |
Arazi Çalışması | 4 | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | |||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | ||
Proje | 1 | 36 | |
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | ||
Final Sınavı | |||
Toplam | 196 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Bir içmimar ve çevre tasarımı profesyonelinin çeşitli görev ve sorumluluklarını yürütür, uygular ve yönetir. | X | ||||
2 | Meslek alanının, belirli yerel ve bölgesel ihtiyaçlarının ve gelişmelerinin farkına varır, bunları analiz eder ve uygulamaya entegre eder. | X | ||||
3 | Meslek alanı içinde, ulusal ve uluslararası düzeyde diğer birey ve gruplarla işbirliği yapar ve iletişim kurar. | X | ||||
4 | Profesyonel pratik için bağımsız eleştirel yaklaşımları geliştirir, entegre eder ve teşvik eder. | X | ||||
5 | Mesleklerinin sosyal ve çevresel konularını ve sorumluluklarını anlar. | X | ||||
6 | En güncel araştırmaları, buluşları, eğilimleri ve teknolojileri tanımlar, değerlendirir ve kullanır. | |||||
7 | Alanındaki ulusal ve uluslararası standartları ve yönetmelikleri değerlendirir. | X | ||||
8 | Görsel, sözel ve yazılı formatlar içinde tasarım fikirlerini sunma ve iletişim kurma yeteneklerini geliştirir. | X | ||||
9 | Tasarıma yönelik, ulusal ve uluslararası düzeyde multidisipliner bir bakış açısı kazanır. | X | ||||
10 | Güçlü yanlarının farkına varır ve bunları bir ortam içinde geliştirir. | X | ||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak içmimarlık ve çevre tasarımı ile ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar. | X | ||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. | |||||
13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest