DERS TANITIM BİLGİLERİ


Dersin Adı
Tasarım Stüdyosu II
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
IAED 202
Bahar
2
6
5
9
Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Düzeyi
Lisans
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Dersin Koordinatörü
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı İçsel ve çevresel faktörlerle beraber, estetik, görsel, kültürel, yapısal ve fonksiyonel detayların da gelişimini ve düzenlenmesini göz önünde bulundurarak, basit yapısal nesnelerin tasarımını inceler. Özellikle küçük ölçekli mekânsal ve çevresel düzenlemelerin tasarımına odaklanılır.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • küçük ölçekli mekânlarda kullanıcı-odaklı tasarım bilgilerini kullanabilecektir.
  • detaylı yaşam biçimi ve tutarlı bir tasarım fikri üzerinden senaryo ve kullanıcı profili oluşturabilecektir.
  • alanın teknikleriyle (maket yapımı, pafta hazırlanması, portfolyo tasarımı) fikirlerini ileri düzeyde anlatabilecektir.
  • detay çizimi, malzeme tahtası hazırlama, sunum dosyası hazırlama, asma kat ve merdiven yapımıyla ilgili temel bilgileri tanımlayabilecektir.
  • bir tasarım fikrini, bir içmimarlık ve çevre tasarımı projesinin tüm aşamaları boyunca yürütebilecektir
Ders Tanımı Bu ders, seminer, stüdyo çalışmaları, anlatım, sunum ve tartışmalarla eleştirel düşünce, tasarım kıstasları, temel kavramlar konusunda farkındalık, işlev, malzeme ve tasarım yöntemleriyle ilgili çeşitli ölçekli 3 boyutlu projeler konusunda gelişimi amaçlar. Seminer, anlatım ve stüdyo çalışmaları 3 boyutlu tasarımın temellerini renk, form ve şekil gibi temel etmenlerle tasarım sürecine taşır. Bu dersin 2. dönemi, ileri düzeyde seminer, stüdyo çalışmaları, anlatım, sunum ve tartışmalarla eleştirel düşünce, tasarım kriterleri, temel kavramlar konusunda farkındalık, işlev, malzeme ve tasarım yöntemleriyle ilgili çeşitli ölçekli 3 boyutlu projeler konusunda gelişimi amaçlar. Seminer, anlatım ve stüdyo çalışmaları 3 boyutlu tasarımın temellerini renk, form ve şekil gibi temel etmenlerle tasarım sürecine taşır.
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 1.1 KONSEPT VE KİMLİK AŞAMASI: * IAED 202’ye giriş * Proje Anlatımı * * Seminar: “LOHAS”a Giriş (Jörn Fröhlich) 1.2 Teknik Gezi * Ödev: İlk araştırmalar
2 2.1. Seminer: Biyofilya, Sanat ve Tarihöncesi Anlamda İçmimariye Bakış (Deniz Hasırcı) 2.2. Hacimsel Analiz 2.1. İlk öneriler 2.2. İlk öneriler
3 3.1. *Konsept, fikir panosu, senaryo 3.2. *1. Ara jüri: Konsept, Fikir panosu, senaryo 3.1. * Konsept, Fikir panosu, senaryo 3.2. * Konsept, Fikir panosu, senaryo
4 4.1. ANA BİNA AŞAMASI 4.2. Mekansal Gelişim 4.1. * 2. Ara jüri hazırlığı: Mekansal gelişim. 4.2. * 2. Ara jüri hazırlığı: Mekansal gelişim.
5 5.1. * Bireysel Kritikler * Mekansal gelişim 5.2. Bireysel kritikler * Mekansal gelişim 5.1. 2. Ara jüri hazırlığı: Mekansal gelişim. 5.2. 2. Ara jüri hazırlığı: Mekansal gelişim.
6 6.1. * Bireysel Kritikler * Mekansal gelişim 6.2. * 2. Ara jüri: Mekansal gelişim: Tüm binanın planı, 3 boyutlu tasarımı, diyagram, plan ve kesitlerin taslağı 6.1. *2. Ara jüri: Mekansal gelişim: Tüm binanın planı, 3 boyutlu tasarımı, diyagram, plan ve kesitlerin taslağı 6.2. Gerekenler: * Tüm binanın planı * Binanın tasarımı * Diyagram * 3 Boyutlu tasarımı * Plan ve kesitlerin taslağı
7 7.1. BİRİM TASARIM AŞAMASI: * Sunum (İç Mekanda Tekstil): Prof. Elvan Özkavruk Adanır, Moda Ve Tekstil Tasarımı * Teknik çizim ve maket: Planlar, kesitler, görünüşler, maket 7.2. * Teknik çizim ve maket: Planlar, kesitler, görünüşler, maket 7.1. *Ödev: Proje Revizyonu * Teknik çizim ve maket: Planlar, kesitler, görünüşler, maket 7.2. * 3. Ara jüri hazırlığı: Teknik çizim ve maket
8 8.1. * Bireysel Kritikler * Teknik çizim ve maket 8.2. * Bireysel Kritikler * Teknik çizim ve maket 8.1. * 3. Ara jüri hazırlığı: Teknik çizim ve maket 8.2. * 3. Ara jüri hazırlığı: Teknik çizim ve maket
9 9.1. *Bireysel Kritikler * Teknik çizim ve maket 9.2. *3. Ara jüri: Teknik çizim ve maket: Planlar, kesitler, görünüşler, maket 9.1. * 3. Ara jüri hazırlığı: Teknik çizim ve maket 9.2. Gerekenler: * Planlar * Kesitler * Görünüşler * Maket
10 10.1. DETAYLANDIRMA AŞAMASI: *Sunum: Detay ( Zeynep Edes, Haluk Tatari) * Detay çizimleri ve 3 boyutlu ifadesi) * Final Jüri için gerekliliklerinin açıklanması *Mutfak tasarımı *10.2. * Bireysel Kritikler ( 1/50 Plan, 2 Kesit, 4 görünüş, Malzeme, Renk ve doku) * Detay çizimleri ve 3 boyutlu ifadesi: Malzeme, Mobilya, Aydınlatma 10.1. * Projeden 3 detay seçimi ve çizimi * Proje Revizyonu * Detay çizimleri ve 3 boyutlu ifadesi: Malzeme, Mobilya, Aydınlatma 10.2. * 4. Ara jüri hazırlığı: Detay çizimleri ve 3 boyutlu ifadesi
11 11.1. * Bireysel Kritikler * Detay çizimleri ve 3 boyutlu ifadesi 11.2.*1st of May Labor Day 1 Mayıs Emek ve Dayanışma Günü: Ders telafi edilecektir 11.2. * 4. Ara jüri hazırlığı: Detay çizimleri ve 3 boyutlu ifadesi
12 12.1. * Bireysel Kritikler * Detay çizimleri ve 3 boyutlu ifadesi-12.2.* 4. Ara jüri: Detay çizimleri ve 3 boyutlu ifadesi: Malzeme, Mobilya, Aydınlatma 12.1. * 4. Ara jüri hazırlığı: Detay çizimleri ve 3 boyutlu ifadesi 12.2. Gerekenler: *Malzeme * Mobilya *Aydınlatma
13 13.1. FİNAL AŞAMASI: * Bireysel Kritikler 13.2. * Bireysel Kritikler 13.1. Proje Revizyonu 13.2. Proje revizyonu
14 14.1. 19 Mayıs, Atatürk'ü Anma, Gençlik ve Spor Bayramı 14.2. * Bireysel Kritikler * Sunum: Malzeme, bütçe hazırlama (Silvia Rolla) 14.1. * Ödev: (Maket için logo tasarımı ve portfolio tasarımı) * Ödev: Malzeme tablosu ve bütçe 14.2. Malzeme Dosyası ve Bütçelendirme
15 15.1. *Final jürisine hazırlık *Dönemin gözden geçirilmesi 15.2. *Final jürisine hazırlık *Dönemin gözden geçirilmesi 15. Final Jüri teslim hazırlıkları
16 Final Jürisi (Tarihi açıklanacaktır) Final Jüri çizimleri
Ders Kitabı
  • Abercrombie, S. Philosophy of Interior Design. Oxford: Westview, 1990. ISBN-13: 978-0064301947 ISBN-10: 006430194X
  • Ching, F. D. K. Interior Design Illustrated. NY: John Wiley & Sons, 2005. ISBN-13: 978-1118090718 ISBN-10: 9781118090718
  • De Chiara, J. Panero, J., Zelnik, M., Time-Saver Standards for Interior Design and Space Planning. New York: McGraw-Hill, 2001. ISBN-13: 978-0070162990
  • ISBN-10: 0070162999
  • Kilmer, W. O. Kilmer, R., Hanessian, S. Construction Drawings and Details for Interiors: Basic Skills. NJ: John Wiley & Sons, 2001. ISBN-13: 978-0470190418
  • ISBN-10: 9780470190418
  • Laseau, P. Graphic Thinking For Architects and Designers. New York: John Wiley & Sons, 2001. ISBN-13: 978-0471352921 ISBN-10: 0471352926
  • McGowan, M. Kruse, K. 2004. Interior Graphic Standards. Hoboken, N.J.: J. Wiley. ISBN-13: 978-0471405689 ISBN-10: 047140568X
  • Mitton, M., Interior Design Visual Presentation: A Guide to Graphics, Models and Presentation Techniques. NY: John Wiley, 2004. ISBN-13: 978-0470619025 ISBN-10: 0470619023
  • Pile, J. F. Color in Interior Design. New York: McGraw-Hill, 1997. ISBN-13: 978-0070501652  ISBN-10: 0070501653
  • Pile, J. F. Interior Design. NJ: Prentice Hall, 2003. ISBN-13: 978-0132408905
  • ISBN-10: 9780132408905
  • Pile, J. F. Perspective for Interior Designers. NY: Watson-Guptill, 1989. ISBN-10: 9780823040087 ISBN-13: 978-0823040087
  • Riggs, J. R. Materials and Components of Interior Architecture. NJ: Prentice Hall, 2007. ISBN-13: 978-0132769150 ISBN-10: 0132769158  
Önerilen Okumalar/Materyaller

Abitare, AD, Architectural digest, Architectural Lighting, Architectural Record, Architecture d'Aujourd'hui, Arredamento Mimarlık, Best of Best İçmimarlık (BOB), Detail: Zeitschrift für Architektur & Baudetail & Einrichtung XXI, Display & Design Ideas, Domus: Architecture/design/art/communication, Interior Design, Interiors, Intra-Interiors for Designers and Architects, Natura, Newdesign Tasarım: Mimarlık İçmimarlık ve Peyzaj Mimarlığı Dergisi/Review of Architecture, Design, Landscape, The Architectural Review, Yapı: Mimarlık, Kültür ve Sanat Dergisi

  • http://www.icmimarlarodasi.org.tr/
  • http://www.icmimarlarodasi.com/
  • http://www.ifiworld.org/
  • http://www.dynamicarchitecture.net/
  • http://www.sustainableabc.com/
  • http://www.arch.hku.hk/research/BEER/sustain.htm
  • http://www.architecture.com/go/Architecture/Debate/Sustainability_2919.html
  • http://www.design.ncsu.edu/cud/
  • http://www.designcouncil.org.uk/en/About-Design/Design-Techniques/Inclusive-design/
  • http://www.design-for-all.org/
  • http://www.aarp.org/families/home_design/
  • http://www.e-interiors.net

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
Proje
1
100
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
1
Final Sınavı
Toplam

Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
100
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
8
128
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
Sınıf Dışı Ders Çalışması
32
1
32
Arazi Çalışması
4
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
Proje
1
36
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınavlar
1
Final Sınavı
    Toplam
196

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Bir içmimar ve çevre tasarımı profesyonelinin çeşitli görev ve sorumluluklarını yürütür, uygular ve yönetir.

X
2

Meslek alanının, belirli yerel ve bölgesel ihtiyaçlarının ve gelişmelerinin farkına varır, bunları analiz eder ve uygulamaya entegre eder.

X
3

Meslek alanı içinde, ulusal ve uluslararası düzeyde diğer birey ve gruplarla işbirliği yapar ve iletişim kurar.

X
4

Profesyonel pratik için bağımsız eleştirel yaklaşımları geliştirir, entegre eder ve teşvik eder.

X
5

Mesleklerinin sosyal ve çevresel konularını ve sorumluluklarını anlar.

X
6

En güncel araştırmaları, buluşları, eğilimleri ve teknolojileri tanımlar, değerlendirir ve kullanır.

7

Alanındaki ulusal ve uluslararası standartları ve yönetmelikleri değerlendirir.

X
8

Görsel, sözel ve yazılı formatlar içinde tasarım fikirlerini sunma ve iletişim kurma yeteneklerini geliştirir.

X
9

Tasarıma yönelik, ulusal ve uluslararası düzeyde multidisipliner bir bakış açısı kazanır.

X
10

Güçlü yanlarının farkına varır ve bunları bir ortam içinde geliştirir.

X
11

Bir yabancı dili kullanarak içmimarlık ve çevre tasarımı ile ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar.

X
12

İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. 

13

İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir.

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest